Copywriting.cz – recenze portálu pro psaní textů na zakázku

 

O copywritingu jsme psali již v tomto článku. Ve zkratce jde o psaní textů na zakázku. Profesionálové si v této branži vydělávají desetitisíce měsíčně. My bychom vám ale rádi představili portál, který se hodí pro začínající pisálky bez zkušeností a referencí. A nejen pro ty – doporučujeme ho každému, kdo by si rád přivydělal měsíčně pár tisíc. Bude stačit, pokud máte dobrý psaný projev a umíte si vyhledat informace.

Portál copywriting.cz

Jde o další portál, který spojuje freelancery a zadavatele zakázek. Ti do systému vkládají poptávky po vyhotovení textů, na které se může přihlásit každý, kdo se zaregistroval. Není den, aby v systému nebyla poptávka. Většinou jich během dne přibývá několik. Jde tedy o velmi spolehlivý způsob, jak si vydělat peníze. Doporučujeme si portál několikrát denně zkontrolovat a hlídat si nové zakázky.

Témata zpravidla nejsou nijak komplikovaná, jde o vesměs magazínové a neodborné články, popř. popisky zboží. Stačí si jen informace vyhledat na internetu a článek bez problémů sepíšete. Nebývají ani nijak zvlášť dlouhé – většinou okolo 1 normostrany.

Jak na registraci

Registrace je jednoduchá, nebudete potřebovat ani IČO. Stačí osobní údaje a doporučujeme připojit i reprezentativní fotografii – přeci jen je to vaše vizitka. Zadavatelé se na profily copywriterů koukají, a právě podle nich se rozhodují, komu nakonec svou zakázku svěří. Dejte si tedy na profilu záležet. Jakmile profil vyplníte, musíte počkat, až projde schválením. Poté se můžete začít přihlašovat na zakázky.

Hodnocení copywritera

Po odevzdání každé zakázky vám protistrana udělí hodnocení. To se uděluje formou hvězdiček – maximálně jich můžete dostat 5. Hodnocení se bude ukazovat na vašem profilu, je tedy dobré si na textech dávat záležet. Jakmile vám hodnocení klesne v průměru na 4 hvězdičky, budete si nové zakázky hledat jen velmi těžko, jelikož je konkurence na webu opravdu veliká.

Dávejte si pozor také na včasné dodání textů. I když zadavatel bude souhlasit s pozdějším dodáním, systém sám bere jako směrodatný deadline, který je u zakázky uveden. A to se pak odrazí na další položce ve vašem profilu – SPOLEHLIVOST.

Pokud nedodržíte stanovený datum a opozdíte se, systém vám automaticky srazí procenta, I KDYŽ S TÍM PROTISTRANA SOUHLASILA A NEMĚLA S TÍM PROBLÉM. A na to pozor – opět si tak ztížíte možnost získání nové zakázky.

Jak získat zakázku

V systému se přihlašujte raději na novější zakázky. U nich budete mít větší šanci, že si vás zadavatel vybere. Na copywriting.cz totiž platí, kdo dřív přijde, ten dřív bere. Nezapomeňte připojit krátké průvodní povídání, jak máte o dané téma velký zájem, vyznáte se v něm, popř. připojte referenci, že už jste něco podobného zpracovali.

Jak už jsem avizovala, kontrolujte si portál klidně několikrát denně a odepisujte na co nejvíc zakázek. Konkurence je veliká a musíte být rychlí. Další výhodou je pěkný profil a dobré hodnocení. Pokud vás zadavatel vybere, systém vám dá zprávu a vy můžete začít s prací. Na vypracování máte obvykle den, dva. Někdy ale zadavatel spěchá a chce ji v řádu hodin. To je individuální.

Jak probíhá platba

Po vypracování zakázky ji odevzdáte do systému. Zadavatel ji schválí, nebo vám ji může vrátit k přepracování. To se ale stává velmi zřídka. Po schválení se připíšou peníze na váš účet v systému. Výplata probíhá dvěma způsoby:

  1. Smlouva o dílo – na účtu musíte mít minimálně 1000 Kč, bez daně
  2. Dohoda o provedení práce – na účtu musíte mít minimálně 1500 Kč, systém vám strhne srážkovou daň 15%

Peníze vám proplatí na bankovní účet.

 

Nevýhody portálu copywriting.cz

Největším problémem portálu je poměrně vysoká provize, kterou si strhávají z vašich textů – až 30 %. Ve finále tak píšete texty například za 56 Kč. Jako další problém vidím neférové jednání ze strany zadavatelů. Kdo mu zabrání v tom, aby si váš text přivlastnil, v systému označil jako nekvalitní a vám nic nezaplatil? Nemáte totiž ani přístup ke kontaktu a osobním informacím zadavatele. Můžete využít pouze chat, který je anonymní. Popř. se obrátit na technickou podporu. Za sebe ale musím říct, že jsem se nikdy s tímto problémem nesetkala.

Ačkoliv jde o poměrně snadný způsob, jak přijít k penězům, portál vás rozhodně neuživí. Můžete zde ale narazit na klienty, se kterými navážete dlouhodobější spolupráci a kteří už vás budou později platit férověji. Jako drobná pomoc do rozpočtu však portál funguje dobře.

 

 

zdroj obrázků: pixabay.com

 

 

Partnerské weby